Balık Yağının Faydaları

Balık yağı özellikle son yıllarda çok fazla duyulan, kullanılan ve sağlık çalışanları tarafından da sıklıkla önerilen gıda takviyelerinden biri haline geldi.

Balık Yağının Faydaları

Balık yağı özellikle son yıllarda çok fazla duyulan, kullanılan ve sağlık çalışanları tarafından da sıklıkla önerilen gıda takviyelerinden biri haline geldi.

Çünkü balık yağı ile ilgili 20.000 dolaylarında klinik çalışma yayınlandı ve özellikle birkaç alandaki etkileri kesin olarak kanıtlandı.

Balık yağının en önemli özelliği güçlü bir anti – inflamatuvar etkiye sahip olması. Yani vücutta hastalıkların temelini oluşturan iltihabi reaksiyonları önleyici etkisinin bulunmasıdır. Bu etkisi ile kalp sağlığında, zihin sağlığında, kemik – eklem sağlığında, göz sağlığında olumlu etkileri vardır. (1)

Balık Yağı; kalp sağlığını, trigliserid seviyelerinin düşürülmesine yardımcı olarak ve iyi kolesterol olarak da bilinen HDL seviyelerinin arttırılmasını sağlayarak destekler. (2)

Zihin sağlığına katkılarını inceleyecek olursak; beyin iki katmandan oluşur: bu katmanlardan biri ak madde, diğeri ise gri maddedir. Beynin gri maddesinin yapısında DHA bulunur. DHA aynı zamanda balık yağındaki Omega 3 yağ asidinin de yapısında bulunan bir yağ asididir. Bu nedenle zihin sağlığına önemli katkıları bulunmaktadır. Konsantrasyonun arttırılmasına, dikkat eksikliğinin giderilmesine, Alzheimer ve demans gibi rahatsızlıklardan korunmaya yardımcı olur.(3)

Balık yağında bulunan Omega 3 yağ asidinin içindeki bir diğer önemli yağ asidi ise EPA’dır. EPA’nın da daha önce bahsettiğimiz gibi anti-inflamatuvar etkisi yani iltihabi reaksiyonları önleyici etkisi oldukça yüksektir. Bu sayede temelinde iltihabi reaksiyonların yattığı kemik eklem rahatsızlıkları ve depresyon gibi rahatsızlıkların engellenmesine yardımcı olur.(4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(1) Artemis P Simopoulos, Essential fatty acids in health and chronic disease1,2, 1999 American Society for Clinical Nutrition

(2)J Intern Med. 1998 Feb;243(2):163-70.

(3)Pediatr Res. 2016 November;80(5): 656-662. Doi:10.1038/pr.2016.134.

(4)Glob J Health Sci. 2015 Nov 3;8(7):18-25., Australian and New Zealand Journal of Psychiatry 2008; 42:192198