Balık Yağı – Omega 3 ve Spor

Egzersizden sonra doğru beslenme ve doğru içeriğe sahip besinler seçebilmek sporcular açısından oldukça önemli bir konudur.

Balık Yağı – Omega 3 ve Spor

Egzersizden sonra doğru beslenme ve doğru içeriğe sahip besinler seçebilmek sporcular açısından oldukça önemli bir konudur. Uzmanlar, egzersiz sonrası tüketilen besinlerin sağlıklı protein ve karbonhidratlardan oluşması gerektiğini, ancak doğru yağları almanın da önemli olduğunu belirtiyor. Balık yağında bulunan Omega-3 yağ asitleri işte tam bu noktada ihtiyaçları karşılıyor.

Sporcu besinlerinde genel olarak protein tozu ve içecekleri ağırlıklı yer alsa da, Omega-3'ün performansı ve iyileşmeyi destekleme özelliği birçok çalışma ile doğrulanıyor.

Özellikle ağır antrenman ve spor müsabakaları, sporcularda enfeksiyon (özellikle üst solunum yolu enfeksiyonları) riskini artırarak bağışıklık sistemini zorlayabilir. Balık yağında bulunan Omega-3 yağ asitlerinin bağışıklığı güçlendirici özelliği, bağışıklık sistemi işlevinin azaldığı bu gibi durumlarda devreye girer.

Sporcuların Omega-3 seviyeleri daha düşüktür; çünkü diğer insanlara kıyasla daha hızlı Omega-3 tüketirler. Araştırmacılar, sporculardaki Omega-3 miktarını test etmek için pilot bir çalışmada kırmızı kan hücrelerindeki Omega-3 yağ asitlerinin bir ölçümü olan Omega-3 İndeksini kullanmışlardır. (1)

İncelenen 106 Alman atletten yalnızca biri kardiyovasküler olaylar ile ilgili riskler ve tepki verme süresi ile ilgili ölçümlerde istenilen Omega-3 hedef aralığı içerisinde yer almıştır. Kalp hastalarının değerlerinin bile altında olan bu şaşırtıcı derecede düşük Omega-3 seviyeleri, esansiyel yağ asitlerini (EFA) enerji kaynağı olarak kullanan sporcuların yüksek oranda bu yağlara ihtiyaç duyduğunu ortaya çıkartmakta.(1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(1) Int J Sport Nutr Exerc Metab. 24 Ekim 2014(5):559-64

Kaynak:https://www.naturalproductsinsider.com/articles/2016/07/omega-3s-for-athletic-recovery.aspx